دوشنبه, 26 شهريور 1403
  • ساعت : ۰۹:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ 
وعده مدیرعامل آب و فاضلاب كهگیلویه و بویراحمد به آبداران
محمود سپهر ؛ مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی نوشت:

در هفته های اخیر شاهد مطالبه برخی ائمه محترم جمعه در خصوص حقوق معوق آبداران کهگیلویه و بویراحمد بودیم در تازه ترین سخنان امام جمعه محترم کهگیلویه خواستار ورود سازمان بازرسی به این موضوع و حقوق معوقه یکساله آبداران شد.

ابتدا و ضمن قدردانی از حساسیت ائمه محترم جمعه به خواسته های عمومی،  باید عرض کنیم حقوق آبداران تا انتهای سال قبل پرداخت شده است و اگر احدی از این نیروها مطالبه ای از سال گذشته دارد، مرتبط با عملکرد کاری‌اش است.

گفتنی‌است مدیرعامل فعلی شرکت،  حدود یکسال و اندی پیش مدیریت آبفا استان را با بدهی معوق ۶۵۴ میلیارد تومانی بر عهده گرفت و این درحالیست که قریب به ۱۲۰ میلیارد تومان از این بدهی مرتبط با حقوق معوق آبداران بود، با تلاش هایی که صورت گرفت، بیشتر از همه شرکت های کشور و بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان از این بدهی در بخش های عمرانی و جاری تسویه شد.

بعد از چند سال، پرداخت حقوق علی الحساب به کارمندان با تدابیری که صورت گرفت جمع شد و در یکسال و نیم اخیر حقوق کارمندان تمام و کمال پرداخت می‌شود.

در خصوص آبداران و حساسیت مدیریت ارشد آبفا استان به مطالباتشان همین قدر اشاره کنیم که قریب به ۵ جلسه در شرکت‌ مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

طبق قانون، سازمان برنامه استان مکلف به پرداخت بدهی عمرانی بخشی آبفای روستایی سابق در قالب تعمیرات و نگهداری(شامل تعمیرات و نگهداری، آبرسانی سیار، کلرزنی و گندزایی آب و حقوق ابداران و...)که اتفاقاً حقوق آبداران نیز در این بخش است. (نکته اینکه پرداخت حقوق آبداران طبق همین قانون از محل جاری شرکت منع قانونی دارد.) اما این همه بسته خدمتی تنها 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص می گیرد در حالیکه فقط قرارداد نیروهای ما در قالب آبداران 60 میلیارد تومان است!

جهت اطلاع ائمه محترم جمعه  و افکار عمومی، در همین هفته اخیر نیز جلسه ای با سازمان‌ بازرسی در این خصوص برگزار تا به نحوی برای حل مشکل این عزیزان کمک شود. و البته بارها مدیرعامل آبفا قول داده که اگر آبداران تلاش بیشتری بکنند و قریب به ۳۰ میلیارد تومان بدهی آبفا در دست مردم و مشترکان را جمع آوری کنند ، قول می‌دهم با وجود همه موانعی که هست حقوق و معوقات آنها را تا سرحد امکان پرداخت شود.

ضمن قدردانی از مطالبه گری ائمه محترم جمعه انتظار ما این است که ظرفیت نماز جمعه نیز به کمک ما بیاید چرا که حل یک تنه مشکلات و بدهی های گسترده آبفا آنهم در حالیکه روزانه شاهد دستورات قضایی مرتبط با بدهی های گذشته و برجای مانده از قبل هستیم و حتی حساب جاری شرکت که با تأمین آب سالم و پایدار برای مردم و حقوق کارمندان است مدام قطع و مسدود می‌شود، سخت و زمانبر است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0