پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۵/۳۰ 
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج :
تقاضا برای «آب شرب» در یاسوج روز به روز در حال افزایش است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد  اظهار داشت: تقاضا برای آب شرب در شهر یاسوج به‌دلیل رشد روزافزون جمعیت روزانه در حال افزایش بوده در حالی تولید و توزیع آب شرب فرایندی بسیار طولانی، پر زحمت و پرهزینه دارد.

وی خواستار ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب به عنوان یک اولویت شد و افزود: هر چند بارش‌ها در سال گذشته و بهار امسال تقویت منابع آب را به همراه داشته ولی شهروندان نباید در زمینه فرهنگ مصرف آب بی‌توجهی کنند.

قلندری ابراز کرد: الگوی مصرف آب در کشور برای هر نفر 160 لیتر بوده در حالی نرم جهانی این میزان 110 لیتر است که باید برای رسیدن به وضعیت جهانی اقدامات فرهنگی گسترش یابد که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش رسانه‌ها، آحاد مردم و به‌ویژه صاحبنظران حوزه‌های مختلف هستیم.

مدیر آب و فاضلاب یاسوج از اصلاح و توسعه 90 کیلومتر از شبکه آب این شهر خبر داد و افزود: هم اکنون 80 هزار مشترک تحث پوشش این شرکت بوده که برای خدمات‌رسانی مطلوب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

قلندری بیان کرد: به‌کارگیری اتصالات غیراستاندارد، معیوب و نصب نادرست انشعاب به‌وسیله کارگران غیرمجاز و فاقد مهارت از مهمترین عوامل هدرروی آب در شهر یاسوج بوده که انتظار داریم شهروندان برای جلوگیری از هدر رفت آب از به‌کارگیری اتصالات معیوب و غیراستاندارد و سپردن نصب انشعاب به کارگران غیرمجاز و فاقد مهارت خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دیگر شرکت‌های خدمات‌رسان شامل برق، گاز و مخابرات برای اجرای پروژه‌های خود با آبفا هماهنگی لازم را داشته باشند تا خسارت‌ به زیرساخت‌ها به حداقل برسد.

قلندری استفاده از آب شرب در ساختمان‌سازی و آبیاری فضای سبز را نادرست دانست و گفت: هدر رفت آب در آبیاری فضای سبز و ساختمان‌سازی‌ها بالا بوده که ضروری است در این زمینه از آب چاه، رودخانه و یا آب خاکستری استفاده کنند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0